Egyelőre egy nagyobb tesztflottát készít a BMW a 7-es sorozat hidrogénnel és benzinnel egyaránt használható változatából. Ahogy az eddigi összes hidrogénhajtású BMW prototípus, a sorozatgyártású Hydrogen 7-es is hidrogén elégetésére is képes Otto-motort kapott.
Ezúttal egy hatliteres V12-es került az autó orrába, amely a felhasznált üzemanyag típusától függetlenül 260 lóerő leadására képes, 390 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 4300-as percenkénti fordulatszámon adja le. Benzint égetve valószínűleg erősebb is lehetne a motor, de csak így érhették el, hogy az üzemanyagok közti váltás gyakorlatilag észrevétlenül zajlik le, elég megnyomni a kormányon található gombot. A Hydrogen 7-est a nagy hengerűrtartalmú motor egész fürgévé teszi, 9,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a csúcssebessége pedig 230 km/h. Az autó 74 liter benzint és 8 kg folyékony hidrogént vihet magával, az előbbivel kb. 500, az utóbbival 200 kilométert tehet meg újratöltés nélkül. Sajnos a két üzemanyagtartály miatt a típus felhasználói kénytelenek lesznek kompromisszumokat kötni. A hosszabb tengelytávú 7-esen alapuló típus hátsó ülései előrébb kerültek, így a hátul ülőknek nem jut több hely, mint a rövidebbik benzines változatban, a csomagtartóból pedig csupán 225 liter maradt.
Ennek, és a hidrogénkutak hiányának köszönhető, hogy a Hydrogen 7-est, bár több százat készítenek belőle, egyelőre nem vásárolhatja meg bárki, egyelőre csak a gyártóval való megállapodás alapján használhatja a típust néhány kiválasztott. A BMW elsősorban nagyvállalatoknak, politikusoknak és tudósoknak szeretne juttatni a hidrogénüzemű járműből, amelynek egyik küldetése, hogy elősegítse a hidrogénhajtás elterjedéséhez szükséges infrastruktúra kialakulását. A jelenlegi helyzetre jellemző, hogy Németországban egyelőre csak Berlinben üzemel egy kereskedelmi hidrogénkút, és az idén nyílik még egy Münchenben, bár a Hydrogen 7-esek kiszolgálására állítólag mobil töltőállomásokat is üzembe helyeznek.