Úgy néz ki, jövőre megújul a Mazda kisautója. A fejlesztés a végső stádiumban tart, olyannyira, hogy a tesztpéldányok álcázása is csak néhány ragasztószalagból és fóliadarabból áll az autó orrán és farán, így csaknem az összes fontos részlet jól kivehető.
Úgy tűnik, a japán gyártónál már nem próbálnak meg különcködni. Új kiskocsijuk nem örökölte elődeitől a magas tetővonalú, szinte egyterűekre emlékeztető alapformát, inkább az Európában ma divatos négyméteres kisautók közé illeszkedik. Formai szempontból elég erős hasonlóságot mutat a Toyota Yarisszal. Nagyon rövid farrészével, viszonylag hosszú orrával és igen meredek övvonalával olyan hatást kelt, mintha a két autó rokonságban lenne egymással. Elöl persze igyekeztek megtartani a jellegzetes Mazda-arcot, a hátsó rész kialakítása pedig egy picit corsásra sikerült.
A Yarisnak persze semmi köze az új Mazda2-eshez, a Ford Fiestának viszont annál több, hiszen a kölniek következő kisautója is ugyanezekre az alkatrészekre épül, sőt, a két típus Európába szánt változatai ugyanabban a gyárban is készülnek majd. Sajnos a műszaki részleteket egyelőre pletykaszinten sem ismerjük, bár a benzinmotorok nyilván a Fordtól, a dízelek pedig a Peugeot-tól származnak, ahogy eddig is.