A Mitsubishi Amerikában

2001.01.13. 18:39

 
   

Miközben a legtöbb gyártó visszafogja termelését, és lejjebb szállítja a várható eladások tervszámait, a Mitsubishi Motor Co. immár ötödik éve folyamatosan egyre több autót ad el az Egyesült Államokban. A cég piaci stratégiájának része, hogy a reklámszakemberek által Y generációnak nevezett korosztályra épít. Tavaly 314 000 Mitsubishit vettek az amerikaiak, ez 20 %-kal több, mint az 1999-es, 261 ezer autónyi végösszeg.
A további növekedés záloga a Detroitban bemutatott két új koncepcióautó, melyeket valószínűleg 2002-ben kezdenek majd gyártani. Az egyik a Japánban rövid időn belül piacra kerülő ASX. Az ASX a "mini SUV"-ra keresztelt új kategóriában próbálja meghódítani a vásárlókat (az amerikai piacon másképp fogják hívni).
A Mitsu amerikai eladásainak mélypontja 1996-ban volt (187,000 eladott autó), ekkor váltottak menedzsmentet. A Pierre Gagnon vezette új csapat először természetesen a legfájdalmasabb karcsúsító programot hajtotta végre, majd radikálisan új reklámstratégiát alkalmaztak.
Az amerikai Y generáció (az 1980 után született nemzedék) több, mint 70 millió polgárt jelent. Az Y generáció ízlését évekre előre eltalálni már csak azért is bravúros feladat, mert a reklámszakemberek szerint a mai fiatalok sokkal kevésbé reagálnak a média agymosására, és meglehetősen immunisak a mai, tukmáló reklámokra. A Mitsubishi amerikai eredményei ezért nemcsak az autógyártók, de a reklámszakma számára is tanulságosak lehetnek.