A szorult helyzet a szokásosnál is bátrabbá tette a japán gyártó döntéshozóit: nem gondoltuk volna, hogy a tavalyi D:5 tanulmány vonásaival egy szériamodellen is találkozhatunk. Pedig így lett: a Japánban a napokban mutatják be a Delica D:5 nevű egyterűt, amely örökölte a koncepció szögletes formavilágát.
Az egységes képet egyedül az autó orra töri meg egy kissé, de erre nyilván szükség volt, hogy a vásárlók Mitsubishiként azonosíthassák a dobozforma egyterűt. A Delica típusjelzés korábban az L300, majd az L400 furgonok személyszállító változatait jelölte Japánban és Észak-Amerikában, és a D:5 is örökölte az elődök legfontosabb erényét, az óriási helykínálatot. Három üléssorban nyolc személy szállítására alkalmas a típus, és még az összes ülőhely kihasználása mellett is akad benne hely a csomagoknak. A nagy doboz helykihasználási szempontból ugyan előnyos, de aerodinamikai szempontból már kevésbé, sőt, az állandó összkerék-hajtás is plusz ellenállást jelent. Így nem csoda, hogy a Mitsubishi legerősebb négyhengeres motorjára, egy 2,4 literes 170 lóerős szerkezetre bízták a mozgatását.
Sajnos egyelőre nem tudni, hogy a jellegzetes külsejű D:5 Európában is kapható lesz-e, de nem igazán valószínű: a Mitsubishi grandisnál nagyobb egyterű modelleket nem igazán keresik kontinensünk autóvásárlói, a Delica pedig épp ilyen.