Kínai benzinmotorokat vásárol a Fiat

2006.11.03. 10:50

A Chery Automobile és a Fiat vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá évi százezer darab négyhengeres, 1,6 és 1,8 literes benzinmotor szállításáról.

Az ügylet azért meglepő, mert a Fiatnak sokkal nagyobb tapasztalatai vannak a motortervezés és motorgyártás terén, mint új partnerének, amely ugyan a Népi Kína második legnagyobb autógyártója, és a hatalmas állami támogatások révén ma már számos korszerű autót és benzinmotort gyárt, de csupán kilenc éve alapították.

Ugyanakkor a Fiat döntése más szempontból szemlélve érthető. Nyilván igen olcsón jutnak hozzá a frissen kifejlesztett kínai motorokhoz, miközben saját maguk az utóbbi években elhanyagolták a nagyobb hengerűrtartalmú négyhengeres benzinmotorok fejlesztését.

A General Motors és a Fiat együttműködése idején ugyanis a GM-re hárult ez a feladat, míg a Fiat fejlesztői a dízelmotorok és a kis hengerűrtartalmú benzinmotorok fejlesztésére koncentráltak. A GM-Fiat szövetség azonban felbomlott, így a Fiat kénytelen más forrásból beszerezni a nagyobb négyhengereseket, amelyekre mindenképp szüksége van, ha versenyképes akar maradni.

Jelenleg a Fiat legnagyobb korszerű benzinmotorja az az 1,4 literes négyhengeres, amelyet a Grande Punto, a Panda 100HP és a Stilo típusokba szerelnek. Ez még azzal együtt sem elegendő a jövőbeli Fiatok számára, hogy az új Bravóban ugyanennek a motornak a turbófeltöltős, 120 és 150 lóerős változatait is bemutatják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.