Megoldódik a PT-krízis?

2001.01.16. 23:52

Az idén Év Autójának választott Chrysler PT Cruiser hiánycikk. Úgy, ahogy nálunk valamikor a Lehel hűtőgép. A várólisták több hónapra beteltek, a vásárlók pedig - joggal - elégedetlenek. A helyzet tarthatatlan. A gond az, hogy a cég hatalmas veszteségei mellett nem biztos, hogy kifizetődő lenne még egy gyárat felszerszámozni az típus gyártására. (A gyártáselőkészítés az autógyártás egyik legköltségesebb művelete.) Az új vezérigazgató, Dieter Zetsche annyit mondott, hogy a szándék megvan. A gyártás jelenleg két gyárban folyik, a mexikói Tolucában, és Ausztriában, a grazi Chrysler üzemben. Több gyár is szóba jöhet, mint a bővítés lehetséges helyszíne, így Belvidere-ben, az ohioi Toledoban, vagy akár Grazban is volna hely az új gépsornak, bár ez utóbbi esetben az a furcsa helyzet is előállhatna, hogy az amerikai autót importálni kellene saját hazájába. A számítások szerint legalább évi 300.000 autóra volna kereslet, ez épp 70.000-el kevesebb a jelenlegi kapacitásnál. A cégvezetés két héten belül hoz döntést az ügyben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.