Épp hatvan év telt el a termelés újraindítása óta, és nemrég elkészült a csillagos márka 25 milliomodik autója is. Hivatalosan egy taxivállalat által megrendelt E osztályos Mercedes viseli ezt a címet, amelyet Sindelfigenben adtak át ünnepélyes keretek között, ugyanott, ahol a háború utáni első típusok is készültek.
A gesztus persze nemcsak az évfordulónak szólt, hanem a cég
legsikeresebb modellsorozatának is. Az E osztályból és elődeiből
fogyott a legtöbb, szám szerint 11,5 millió az elmúlt 60 évben, ami
részben annak köszönhető, hogy az 1980-as évekig ez a sorozat volt a
Mercedes legkisebb típusa. Jelenleg persze már egy másik típus, a C
osztály a legkelendőbb Mercedes, de mivel ezt a modellsorozatot csak
1983-ban indították útnak a 190-es bemutatásával, ezért a mai napig
csupán 6,9 millió példány készülhetett belőle. A Mercedes kínálat
harmadik stabil oszlopa a saját kategóriájában a mai napig
utolérhetetlennek tűnő S osztály. A méregdrága nagykocsik 1965-ben
jelentek meg a gyártó kínálatában, és ha az összes változatot –
szedánt, kupét, hosszú tengelytávú limuzint – beleszámoljuk,
összességében négymilliónál is több példány készült az elmúlt több mint
40 évben.
A Mercedes ismét lendületben van, de ehhez már nem elég két-három alaptípus, mint néhány évtizede, így a választék az utóbbi évtizedben folyamatosan bővült. Az apró A osztály, az ML terepjáró, a sportos CLK és SLK típusok, a valamint a CLS, az R, a B és a és a GL osztály újabb és újabb kategóriákban ismertette meg a vásárlókkal a háromágú csillagot formázó jelvényt, és úgy néz ki, ennek a folyamatnak még messze nincs vége.
