A belga Volkswagen gyárat egyelőre nem zárják be, de igyekeznek megszabadulni a felesleges gyártókapacitástól. A durván 5000 főt foglalkoztató gyárat ezért úgy szervezik át, hogy a működéséhez 1500 munkás is elegendő legyen.
Eddig a VW Golf volt az üzem első számú terméke, de az európai
piac telítettsége miatt a cégvezetése úgy döntött, hogy a típus
előállítását a továbbiakban három helyett csak két gyárban folytatja
Európában, Moseben és Wolfsburgban, Belgiumban pedig a továbbiakban
csak a Polo készül majd. A belgiumi elbocsátások a VW
költségcsökkentési programjának folytatását jelentik, amelynek
keretében csak Németországban vagy 20 ezer munkahelyet számol fel az
autógyártó.
A Volkswagen létszám-leépítési törekvései érthetőek, hiszen Nyugat-Európában nagyon drága a munkaerő, így az itt előállított autók exportálni túlzottan drágák, a telített helyi piacon pedig egyre több gyártó próbál megélni. Így az egyetlen járható út a Volkswagen számára, ha a kapacitásfelesleg felszámolásával igyekszik csökkenteni a gyártás költségét, és ezzel növelni a nyereséget.
