A dízelmotor erősebb, a benzines takarékosabb lett, és most már mindkettő megfelel az Euro4 károsanyag-kibocsátási normarendszernek.
Az 1KD jelzésű négyhengeres, három literes turbódízel motor az
átalakítások után 166 helyett 173 lóerőt képes leadni 3400-as
percenkénti fordulatszámon, és a 410 Nm-es maximális nyomaték is
szélesebb fordulatszám-tartományban jelentkezik, 1600 és
2800 1/min között. Mindez persze csak hab a tortán, a lényeg a
károsanyag-kibocsátás csökkentése volt a Toyota tervezői számára, amire
mindenképp szükség volt, hogy piacon tarthassák a Land Cruisert. A
négyliteres, V6-os benzinmotort is hasonló célból módosították, bár itt
a szennyezés csökkentése mellett elsősorban a fogyasztás mérséklésére
koncentráltak a mérnökök, így sikerült a korábbi 12,6-ról 12,3 literre
mérsékelni az autó 100 km-en, szabványos vegyes ciklusban mérhető
átlagfogyasztását.
Maga az autó keveset változik az új motorok bevezetésével párhuzamosan, mindössze a dízelváltozatok hangszigetelésén javítanak egy keveset, így a Land Cruiser állítólag a piacon kapható legcsendesebb dízelmotoros terepjáróvá válik.
