Toyota Land Cruiser átdolgozott motorokkal

2006.11.27. 11:16

A dízelmotor erősebb, a benzines takarékosabb lett, és most már mindkettő megfelel az Euro4 károsanyag-kibocsátási normarendszernek.

Az 1KD jelzésű négyhengeres, három literes turbódízel motor az átalakítások után 166 helyett 173 lóerőt képes leadni 3400-as percenkénti fordulatszámon, és a 410 Nm-es maximális nyomaték is szélesebb fordulatszám-tartományban jelentkezik, 1600 és 2800 1/min között. Mindez persze csak hab a tortán, a lényeg a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt a Toyota tervezői számára, amire mindenképp szükség volt, hogy piacon tarthassák a Land Cruisert. A négyliteres, V6-os benzinmotort is hasonló célból módosították, bár itt a szennyezés csökkentése mellett elsősorban a fogyasztás mérséklésére koncentráltak a mérnökök, így sikerült a korábbi 12,6-ról 12,3 literre mérsékelni az autó 100 km-en, szabványos vegyes ciklusban mérhető átlagfogyasztását.

Maga az autó keveset változik az új motorok bevezetésével párhuzamosan, mindössze a dízelváltozatok hangszigetelésén javítanak egy keveset, így a Land Cruiser állítólag a piacon kapható legcsendesebb dízelmotoros terepjáróvá válik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.