A japán gyártó vezérigazgatója beszélt a motorfejlesztés lehetséges
irányairól. Takeo Fukui elmondta, hogy a meglévő 2,2 literes, 140
lóerős dízelmotor mellé hamarosan egy új, V6-os turbódízel érkezik,
amellyel már az észak-amerikai piac meghódítása lesz az elsődleges
céljuk. Az új hathengeres várhatóan 2009-ig mutatkozik be, és alighanem
eruópai típusokba is bekerül majd. Ugyanakkor a Honda a benzinmotorok
fejlesztését sem hanyagolja el: a legújabb divathoz igazodva teljes
turbófeltöltéses motorcsalád fejlesztését kezdték meg.
A Honda az 1980-as években ugyan élen járt a technológia versenycélú alkalmazásában, de nagy teljesítményű utcai modelljeiben inkább magas fordulatszámú, változó szelepvezérlésű szívómotorokat alkalmazott egészen a közelmúltig. Hosszú ideje az első, nem csak Japánban forgalmazott turbós Honda benzinmotor az Acura RDX hobbiterepjáróban bukkant fel, de a vezérigazgató szavaiból az derül ki, hogy a jövőben más típusokban is felbukkan ez az eddig elhanyagolt teljesítménynövelő megoldás.