Isuzu: csak teherautó?

2001.01.18. 21:45

A GM megkérdőjelezi az Isuzu terepjáróinak életképességét. A General Motors csak 2000 utolsó negyedévében több mint 97 millió dollárt vesztett az Isuzu Motorson, amelyben 49 %-os tulajdonrésszel rendelkezik. Ezek után az óriásvállalat pénzügyi vezetői megkérdőjelezték a cég terepjáró-üzletágának életképességét. "Az Isuzu hihetetlen sikereket ér el a Távol-Keleten teherautóival, és kisáruszállítóival, de el kellene gondolkozni a terepjáró-üzlet bezárásán" - mondta a GM illetékese. Tény, hogy az amerikai hobbiterepjáró-piac növekedése ellenére az Isuzuk eladásai 5,6 %-kal csökkentek az elmúlt évben, ami alig 98.000 autót jelent. A japánok azonban ragaszkodnak az amerikai jelenléthez, és az Axiom megjelenésétől várják a fellendülést. A tervek szerint az új modellből 18.000 készül az első évben, és 32.000 a következő években. A 90-es évek elejéig az Isuzu személyautókat is gyártott, ám hasonló okokból kénytelen volt e tevékenységét végleg feladni. A cég fontos tevékenysége a dízelmotorok fejlesztése és gyártása, amelyben igen nagy gyakorlatra tettek szert, így az Opel típusok egy részében is Isuzu dízeleket találunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.