Chevrolet Malibu: túlhizlalt Vectra

2007.01.02. 13:22

Hatalmas és látványos az új Chevrolet nagykocsi, mégis felfedezhető rajta a közös padlólemez kikényszerítette kompromisszumok némelyike. A Malibu orrát és belsejét már korábban láthattuk, és ezek a részletfotók egész meggyőzőnek tűntek.


Galéria - kattintson a képre

A teljes fotókon azonban már az autó arányai is láthatók, amelyekkel kapcsolatosan talán az érdekes jelző a legkevésbé bántó, ami az eszünkbe jutott. A rövid orr, a viszonylag kis átmérőjű kerekek és hosszú utastér együtt oldalról egész esetlennek láttatja a Malibut, ami vélhetően a kisebb modellekhez készített Epsilon platform használatának köszönhető. Ez a padlólemez eredetileg az Opel Vectrához készült, de használják a Saab 9 3-asban, a Pontiac G6-osban és a Chevrolet Impalában is. A Malibu azonban egy számmal nagyobb, így meg kellett nyújtani a tengelytávot, és a tervezők az ebből adódó aránytalansággal már nem tudtak mit kezdeni. Pedig a részletekkel nincs baj. Az autó orra karakteres, a tető íve kellőképp lendületes, és a hátsó rész sem nevezhető jellegtelennek.


Galéria - kattintson a képre

A motorpaletta a japán és koreai konkurencia által diktált elvárásokhoz igazodik. Az alapmodellbe 2,4 literes, 164 lóerős, négyhengeres benzinmotor kerül, az erősebb és jobban felszerelt kivitelek pedig a GM jól ismert, 3,6 literes, 252 lóerős V6-osával érkeznek majd. Mindkét motorhoz hatsebességes automata váltó jár. Mindez a tágas, és a képek alapján igényesnek tűnő belső térrel együtt elvben elég lehet, hogy a Malibu ismét felvehesse a versenyt a Toyota Camryval és a Honda Accorddal, az amerikai személyautópiac két legsikeresebb szereplőjével.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.