Végre hivatalosan is közkinccsé tették az első információkat a Jaguar négyajtós kupé-tanulmányáról. A formaterv iránti lelkesedésünket már tavaly kifejezhettük néhány véletlenül kiszivárgott fotónak köszönhetően, de most már az autó belső értékeinek egy részét is megismerhetjük.
A C-XF külseje amellett, hogy szép és stílusos, olyannyira érettnek látszik, hogy azon sem csodálkoznánk, ha holnap szériagyártásba kerülne így, ahogy van. A belső tér kialakításánál már sokkal nagyobb szabadságot kaptak a tervezők, így itt már egyértelműen látszik, hogy a C-XF még csak tanulmány. A sötétben kéken világító műszerek, és a műszerfalon, illetve az üléseken végigfutó, hasonló színben pompázó díszcsíkok némi színt visznek a nyers alumínium, fekete bőr, és szürke szénszálas műanyag felületek közé. A formák a mai tanulmányautó-divatnak megfelelően végletesen egyszerűek és tiszta vonalvezetésűek, bár néhány meglehetősen bonyolult műszaki megoldás is ott rejtőzik mögöttük.
Ilyen a fedélzeti elektronika, amelyet a beépített mozgásérzékelőknek köszönhetően a műszerfal érintése nélkül, kézmozdulatokkal irányíthat a sofőr. Az Alpine által szállított, középen elhelyezett kijelző szintén különleges darab: a vezető és az első utas egy időben egész mást láthat rajta. A műszaki részletekkel kapcsolatban meglehetősen szűkszavú volt a Jaguar sajtóanyaga: csupán annyi derült ki belőle, hogy az autó orrába a jól ismert 4,2 literes V8-as motor 420 lóerős, és 500 Nm csúcsnyomatékú kompresszoros változata került, amely automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A Jaguar C-XF telitalálatnak tűnik, egy ilyen autó mellett a Mercedes E-osztály, az Audi A6-os, de még az 5-ös BMW is unalmas és konzervatív autónak tűnhet. Így már csak egy kérdés maradt: a sorozatgyártású változat megőrzi-e a tanulmány izgalmas karakterét, vagy a Jaguar vezetői az utolsó pillanatban visszarettennek saját bátorságuktól.