Japánban bemutatták az első intelligens rendszámtáblát. A kísérletet a Japán Közlekedési Minisztérium kezdeményezte, a cél az autók könnyű azonosítása. Az eszközbe 5,8 GHz-es rádióadót, és egy erre a célra szolgáló apró adattároló chipet helyeztek el, amelyben a jármű jellemző adatait tárolják. Amikor a jármű elhalad az út szélén elhelyezett vevőantenna mellett, akkor átadja ezeket az adatokat, így lehetségessé válik például, hogy a magas károsanyag-kibocsátású járműveket bizonyos területekről, pl. zsúfolt városokból kizárják anélkül, hogy a többi autóst ezzel megzavarnák. Ugyanakkor a megoldás a forgalom hatékonyabb megszervezésére is módot ad, például könnyen a forgalom nagyságához igazítható a közlekedési lámpák várakozási ideje. Az intelligens rendszámtáblákat legkorábban 2003-ban vezetik be a közutakon, ám addig még számos biztonsági, és jogi problémát meg kell oldani.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)