Az autógyárak nagy problémája a kipufogógázok károsanyag-tartalmának csökkentése. A legfontosabb piacokon egyre szigorúbb szabványokat vezetnek be, ugyanakkor a katalizátorok legfontosabb alkotóelemei, a platina, a ródium, és a palladium ma tízszer annyiba kerülnek, mint három éve. A megoldással a Nissan jelentkezett először: kisebb fémtartalmú katalizátorokkal kísérleteztek, és mára sikerült kifejleszteniük egy, az eddigieknél jóval tisztább, ugyanakkor olcsóbb megoldást. Az első típus, amelyben ezt alkalmazzák, a Nissan Bluebird Silphy, amelynek 1,8 literes motorja a japán határértékek töredékét bocsátja ki. A mérnökök szerint azonban még továbbfejleszthető a módszer, így a mai fémmennyiség töredéke is elegendő lehet, ami amellett, hogy olcsóbbá teszi a gyártást, az elhasznált katalizátorok nehézfém-szennyezését is csökkenti.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)