Tokióban mutatták be a napokban a Honda gyári tuningcégének két új kreációját, egy sportos Civic szedánt, és a Japánban Fit néven forgalmazott Honda Jazz eddigi legerősebb változatát.
A Jazz hatalmas belső tere miatt még így, hat évesen is meglehetősen népszerű, de viszonylag kis teljesítményű motorjai miatt a sportos kisautók kedvelői kénytelenek voltak lemondani róla. A Mugen a japán változatból kialakított Fit Spec.D tanulmánnyal révén megmutatta, hogy egy ilyen nagyterű szuperminiből is készíthető igazi kis fenevad. Ültetett futóművel, agresszív karosszériaelemekkel és nagy átmérőjű könnyűfém felnikkel igyekeztek látványosabbá tenni a kisautót. Az önmagában még nem volna érdekes, hiszen a Mugen eddig is kínált sportos kiegészítőket a típushoz,
de ezúttal egy igazán erőteljes motort is kapott a Fit. A javarészt kézi munkával gyártott 1,5 literes, kompresszoros négyhengeres épp csak elfér a kisautó rövid orrában, de 143 lóerejével igazi méregzsákot varázsol az kis Hondából. Úgy tudjuk, a Fit Spec.D komplett autóként nem lesz megvásárolható, de a japán piacon hamarosan kapható lesz egy motortuning-csomag, így a tanulmány viszonylag egyszerűen reprodukálhatóvá válik.
A Mugen másik koncepcióautója a Road to Racing Concept nevet viseli, és a Civic szedán alapjaira épül. A műszaki részleteket egyelőre nem ismerjük, de az óriási első tárcsafékek és az alacsony hasmagasság arra utal, hogy a lemezek alatt sem maradt érintetlen a négyajtós Honda. Az azonban jól látható a fotókon, hogy a Mugen tervezőinek sikerült alaposan feldobniuk az alapvetően célszerűséget sugárzó formát.
Az óriási első lökhárítóba vágott háromszögletű nyílásokkal, a motorháztető kopoltyúival, a szürke könnyűfém felnikkel, a sárvédő-szélesítésekkel, a vaskos küszöbökkel, a hatalmas hátsó szárnnyal és két krómozott kipufogóvégével úgy néz ki a Civic, mintha a Mitsubishi Evo IX vagy a Subaru Impreza WRX méltó ellenfele volna.