Nem kell, mégsem tűnik el az európai Cadillac

2007.02.06. 13:24

A GM nem mondott le arról, hogy a betörjön az európai prémium szegmensbe, bár eddigi próbálkozásai a Cadillac márka bevezetésével nem jártak sikerrel.


Az amerikai óriásvállalatnál korábban sem számítottak hihetetlen sikerekre az első években, de a 2006-ban eladott mintegy 3000 autó meg sem közelíti a korábbi tervekben szereplő ötszámjegyű eredményeket. Ráadásul a legtöbb elemző szerint rövid távon aligha javul majd a helyzet: 2010-re sem jósolnak 6-7000 Cadillac-vásárlónál többet. Ennek ellenére úgy néz ki, a GM nem adja fel. Állítólag újabb modelleket szeretnének piacra dobni, hátha a BLS vagy a CTS valamelyik változatára ráharapnak azok, akik korábban Audit, BMW-t vagy Mercedest vásároltak.

Különös, hogy mindeközben európai prémium márkájukat, a Saabot látványosan elhanyagolják. Pedig a svéd márka annak ellenére is nagyságrendekkel több autót képes eladni Európában, mint a Cadillac, hogy gyakorlatilag két saját fejlesztésű típust kínál, és ezek közül is csak az egyik, a 9 3-as mondható igazán korszerűnek, a 9 5-ös viszont saját kategóriájának legrégebbi résztvevője.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.