Csökkentik, vagy növelik a nullemissziójú járművek iránti hivatalos igényt Kaliforniában? A híresen szigorú környezetvédelmi normákkal rendelkező amerikai állam Légtisztasági Bizottsága korábban rendeletileg meghatározta, hogy az autógyártók felkínált termékeinek egy része nulla károsanyag-kibocsátású, úgynevezett zéró emissziós autó kell hogy legyen. Erre azonban máig nem készültek fel a gyártók, az elektromos autók - mert erről van szó - általában nehezek és lomhák, így kevéssé keresettek, a kis darabszám miatt pedig igen drágák...ördögi kör. Eredetileg 2003-ra az eladott járművek 10 %-ának teljesen tiszta hajtásláncúnak kellett volna lennie, ám 1998-ban csökkentették a kvótát. Most a bizottság előtt fekvő tervezetben már csak 2 % szerepel, aminek a legkevésbé a környezetvédők örülnek. A másik oldal azonban helyeslően bólogat, mondván, hogy az egész felhajtás kvótástul mindenestül felesleges, mivel az embereknek egyszerűen nincs szükségük a drága és alig használható elektromos autókra. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a gyártók miért nem a könnyű és olcsó nullemissziós autókon dolgoznak...
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)