A légtisztítók dilemmája

2001.01.25. 22:05

Csökkentik, vagy növelik a nullemissziójú járművek iránti hivatalos igényt Kaliforniában? A híresen szigorú környezetvédelmi normákkal rendelkező amerikai állam Légtisztasági Bizottsága korábban rendeletileg meghatározta, hogy az autógyártók felkínált termékeinek egy része nulla károsanyag-kibocsátású, úgynevezett zéró emissziós autó kell hogy legyen. Erre azonban máig nem készültek fel a gyártók, az elektromos autók - mert erről van szó - általában nehezek és lomhák, így kevéssé keresettek, a kis darabszám miatt pedig igen drágák...ördögi kör. Eredetileg 2003-ra az eladott járművek 10 %-ának teljesen tiszta hajtásláncúnak kellett volna lennie, ám 1998-ban csökkentették a kvótát. Most a bizottság előtt fekvő tervezetben már csak 2 % szerepel, aminek a legkevésbé a környezetvédők örülnek. A másik oldal azonban helyeslően bólogat, mondván, hogy az egész felhajtás kvótástul mindenestül felesleges, mivel az embereknek egyszerűen nincs szükségük a drága és alig használható elektromos autókra. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a gyártók miért nem a könnyű és olcsó nullemissziós autókon dolgoznak...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.