A cél Oroszország

2001.01.25. 23:55

A nagy autógyártók szeretnék növelni eladásaikat az orosz piacon. Nem kell persze nagy számokban gondolkodni, a Peugeot 1.400-ról 3.000-re, a Volkswagen 3.000-ről 3.300-ra, a Peugeot 3.000-ről 5.000-re, a Volvo az S60-asban bízva 700-ról 1.400-ra szeretné emelni eladásait. Nehéz Oroszországban autót eladni. Az átlagember a jóval olcsóbb hazai terméket veszi, esetleg használtautóban gondolkodik, akinek meg van pénze, az vagy szürkeimportból szerez új kocsit, vagy szintén orosz luxusautókba fektet - ezek legalább jól bírják a sajátos útviszonyokat. Nem csoda, ha az autóeladások alig 10 %-át teszik ki a nyugatról improtált járművek. Eddig a General Motors ötlete hangzik a legjobban: a VAZ-zal közösen készítenek autókat, méghozzá a helyi viszonyoknak megfelelő, olcsó, és strapabíró változatokat minőségi GM alapokra. A Renault is megpróbál jobban alkalmazkodni, ők a Moszkviccsal közösködnek, de a választott típus már nem olyan szerencsés: a Megane nem biztos, hogy elég olcsó lesz az ottani fizetésekhez képest, ráadásul a futóművét sem orosz utakra tervezték. Talán meg kellene próbálni a Kínában bevált receptet: régebbi modelleket gyártani helyben, olcsó kivitelben, mindenkinek...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.