Kábeldzsungel helyett

2001.01.26. 23:10

Nagyon megsokasodtak az elektromos eszközök az újabb autókban, ezért új típusú autóipari szabványokra lesz szükség. Az már korábban kiderült, hogy a legtöbb gyártó szívesen alkalmazna 42 voltos hálózatot, ám a részletekre - különösen a megszaporodott vezetékek egyszerű kiváltására - egyelőre nincs közös elképzelés. Épp ezért az Audi, a BMW, és néhány nagy beszállító, így az Infineon Electronics, a Yamar Electronics, és az iQ POWER létrehozott egy konzorciumot a problémák megoldására. Az új szabvány lelke a DC-BUS nevű technológia, amely a számítógépekhez hasonlóan néhány, a teljes autón végigfutó vezetékkel valósítja meg az összes eszköz energia- és információellátását. A rendszer a kommunikációhoz a már meglévő tápkábeleken keresztül mintegy 250 kbit/s sebességgel (ez egy mai telefonmodem sebességének közel ötszöröse) továbbítja az adatokat, ezen kívül könnyen bővíthető, így egy új eszköz beépítéséhez nem kell megbolygatni a meglévő elemeket. De ami az egészben a legjobb, hogy a technológiát később az összes gyártó megkaphatja, így nem kell attól félnünk, hogy a bonyolultabb csatlakozók típusonként jelentősen különböznek majd egymástól. A technológia alapjait az izraeli Yamar Electronics dolgozza ki, a konzorcium többi tagja főképp a gyakorlati megvalósításban segédkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.