Eddig csak képekről ismerhettük az új kupét, ám az Audi nemrég az első adatokat is nyilvánosságra hozta. Kiderült többek közt, hogy a kezdetektől lesz V8-as S5 változat, az alapkivitel négyféle motorral lesz kapható, karosszériája pedig csaknem olyan tágas, mint a négyajtós A4-esé.
Az A5-öst kezdetben csupa jól ismert hathengeres motorral készítik. Az egyetlen benzines változatba 3,2 literes, közvetlen befecskendezéses, 265 lóerős V6-os kerül. Ezzel a kétajtós már túlszárnyalhatná a 250 km/h-s sebességet, ha az elektronika nem szólna közbe, a kézi váltós kivitel 6,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és átlagosan 8,7 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Emellett kétféle dízelmotorral is elérhető lesz a típus. A gyengébbik 2,7 literes, kereken 190 lóerős 7,6 másodperc alatt gyorsíthatja az A5-öst 100 km/h-ra,
232 km/h-s végsebességet biztosít a számára, és mindeközben csak 6,7 liter gázolajat igényel 100 kilométeren. Az erősebbik háromliteres, 240 lóerős, és kerek 500 Nm nyomaték leadására képes. Alighanem a félelmetes nyomaték az egyik ok, amiért a nagyobbik dízelmotorral gyorsul a legjobban az A5-ös, bár a teljesítmény-adatokból nem erre következtetnénk: 5,9 másodperc alatt érheti el a 100-as tempót. A végsebességet ezúttal is elektronika limitálja 250 km/h-ra, az átlagfogyasztás pedig csupán 7,2 liter 100 kilométeren.
Azoknak a vásárlóknak, akiknek a menetteljesítményeknél vagy a fogyasztásnál fontosabb, hogy kedvező áron jussanak A5-öshöz, őszig várniuk kell, ekkor jön ugyanis az egyetlen négyhengeres kivitel. Ebbe az Audi vadonatúj 1,8 literes, 16 szelepes, 170 lóerős turbómotorja kerül. Az új Audi kupé összes változata megrendelhető lesz hatsebességes kézi vagy automata váltóval, és első- vagy négykerék-hajtással.
Az S5 jelzésű csúcsmodell lesz az egyetlen kivitel, amelybe V8-as motort szerelnek, méghozzá egy vadonatúj szerkezetet. A közvetlen befecskendezéses nyolchengeres 354 lóerő és 440 Nm leadására lesz képes, így állandó négykerék-hajtással és hatsebességes kézi váltóval 5,1 másodperc alatt gyorsíthatja az S5-öst 100 km/h-ra. A csúcsmodellt azonban nem csupán a motor nyers ereje emeli az A5-ösök fölé. A hajtásláncot ugyanúgy hangolták, mint az RS4-es esetében. A vonóerő 60%-a jut a hátsó kerékre, így az autó kanyarban úgy viselkedik, mintha hátsókerék-hajtású volna.
Az Audi tervezői persze nem csak a csúcsmodellnél igyekeztek elérni, hogy nagyobb élvezetet nyújtson vezetés közben, mint a többi Audi. Az A5-ös fejlesztésekor igyekeztek javítani az autó súlyelosztásán, ezért a hajtásláncot úgy alakították ki, hogy az első kihajtás a motor alá kerüljön. Így az első túlnyúlás viszonylag kicsi maradhatott, azaz nagyobb motorokkal és elsőkerék-hajtással sem kelt orrnehéz érzést az autó.
A karosszéria méretei alapján az A5-ös sokkal közelebb áll az A4-eshez, mint az A6-oshoz. A hossza mindössze 4,63 méter, csupán 45 mm-rel több, mint az A4-esé, és bár a kupé forma helykihasználása nyilván kevésbé optimális, a hely sem sokkal kevesebb belül, mint a legkisebb Audi szedánban. Állítólag a kétajtósban is kényelmesen elfér négy felnőtt, és a csomagjaik elhelyezése sem okozhat gondot a 455 literes csomagtartóban, így az A5-ös a hétköznapokban szinte egyenértékű az A4-essel.
Az Audi A5-öst a hivatalos bemutató napjától, március 6-tól lehet megrendelni az Audi-kereskedésekben, az első példányokat pedig júniusban szállítják le új tulajdonosaiknak.