Felújítják a kocka-Ladát?

2007.03.01. 11:41

Eddig úgy tűnt, hamarosan elbúcsúzhatunk a Fiat 124-es utolsó orosz leszármazottjától, de találtunk két amatőr kémfotót, amelyek épp az ellenkezőjéről árulkodnak. Az ős-Lada, amelyet mostanság Classic néven árulnak Oroszországban, a fotókon új orral, farrésszel és Classic-2 felirattal látható. Az 1960-as évekbeli olasz eredetiről származó tető és ablakkeretek, valamint az ’80-as években tervezett szögletes ajtók és oldalsó lemezek mellett már-már groteszknek tűnnek a nagy, egybeszabott sötétszürke lökhárítók, és az íves kontúrvonalú első lámpák, de ezt a stíluskeveredést arrafelé már megszokhatták a vásárlók, például a Volga legutolsó sorozatai révén.


A legnagyobb kérdés persze hosszú évek óta az, hogy a Ladának megéri-e felújítani, és tovább gyártani a típust. 2008-tól már Oroszországban is csak az Euro4-es károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő autókat lehet majd forgalomba hozni, a Lada Classic pedig nem ilyen, és eddig úgy nézett ki, nem is tervezik a régi Lada motor továbbfejlesztését, mert túl sokba kerülne, és nagyon megemelné az autó árát. Nem elképzelhetetlen persze, hogy megtalálták a módját, hogy hogyan tarthatják mégis piacon a típust: ha sikerül megoldani a motorproblémát, akkor a bő 40 éves konstrukció még évekig piacon maradhat, sőt, elméletben az sem elképzelhetetlen, hogy ismét megjelenik az Európai Unió szegényebb régióiban, így akár Magyarországon is.