A szögletes terepjáró alapos modellfrissítésen esett át, bár a Nissan új modellről beszél. Hogy mi az igazság, azt nehéz volna megmondani: az autón szinte mindenütt találkozhatunk kisebb változtatásokkal, de az autó karaktere épp olyan, mint az elődjéé.
Az olcsón cserélhető elemeken – lámpákon, lökhárítókon és műanyag díszítőelemeken – kívül a karosszéria 17,5 centiméterrel megtoldott hátsó részén találkozunk komolyabb változtatásokkal. Így átszabták a harmadik oldalablakot, és a körülötte található lemezt is. A motorválaszték a Renault négyhengereseivel bővült: egy 150 és egy 175 lóerős kétliteres négyhengeres dízelmotor egészíti ki a korábbi változatból is ismert 140 lóerős kétliteres, és 165 lóerős 2,5 literes motorokból álló palettát. A motorokhoz háromféle váltó, hatsebességes kézi kapcsolású, hatsebességes automata, vagy fokozatmentes automata választható. Ezen felül csupán az összkerékhajtást vezérlő elektronikán és a futómű beállításian finomítottak egy keveset.
Az X-Trail a Nissan egyik legsikeresebb modellje volt a bemutatása óta eltelt több mint öt év során, így nem csoda, hogy a modellváltáskor az alapkoncepció érintetlen maradt. A felújított szabadidő-autó forgalmazását a nyár folyamán kezdik meg Európában.