Döntöttek a V12-es Cadillac gyártásáról

2007.03.22. 12:00

Bob Lutz, a GM termékfejlesztésért felelős alelnöke megerősítette a korábbi pletykákat: cége valóban egy új Cadillac csúcsmodell fejlesztésén dolgozik, amelybe 12 hengeres motort szerelnek.

A Mercedes S-osztály és a 7-es BMW ellen eddig semmit nem tudott bevetni a Cadillac – az elsőkerék-hajtású DTS-t leszámítva, amit floridai nyugdíjasokon kívül más nemigen vásárol – bár a szaksajtóban bő egy évtizede folyamatosan olvashatunk újabb és újabb pletykákat a témáról. A V12-es motorral hajtott Cadillac Cien sportkocsi 2001-es, illetve a 16 hengeres Sixteen tanulmány 2003-as bemutatása óta még gyakrabban bukkan fel ez a pletyka, de csak most nyert megerősítést, hogy a GM valóban belekezdett a fejlesztésbe.

A csúcslimuzin legfontosabb alkatrésze az új, V12-es motor lesz, amelyet a GM ausztrál leányvállalatánál készül majd, a helyben gyártott 3,6 literes V6-os motor alkatrészeiből. Lényegében két ilyen 60 fokos hengerszögű motort dolgoznak össze, így a GM tizenkét hengerese 7,2 literes lesz, várhatóan 500 és 600 lóerő közti csúcsteljesítménnyel és 700 Nm feletti csúcsnyomatékkal. A közvetlen befecskendezéses óriásmotor ráadásul egész takarékos lehet, hiszen itt is bevetik majd a V8-asoknál eredményesen alkalmazott henger-deaktiválás technikáját, azaz csak akkor megy majd minden henger, ha valóban szükséges.

Arról egyelőre keveset tudni, hogy pontosan milyen autóba, vagy autókba építik be az új tizenkét hengerest. Lehet, hogy kizárólag a Cadillac használhatja majd, de az sem kizárt, hogy a cégcsoport más márkái is építhetnek köré autót: egyelőre a Buick és a Holden neve merült még fel a lehetséges felhasználók közt. Annyi azonban biztos, hogy a luxusmodelleket is az új, Zeta néven emlegetett új, hátsókerék-hajtású padlólemezre építik majd, amely állítólag igen rugalmas lesz, hiszen ugyanezt a platformot használják a jóval rövidebb Chevrolet Camaro, és az Impala családi szedán fejlesztéséhez is.