Lexus LX570: a luxustehén

2007.04.05. 12:57

Elkészült a Toyota Land Cuiser új luxusváltozata. Erősebb, nagyobb és kényelmesebb, mint volt, de elegánsnak továbbra sem neveznénk.


Galéria - kattintson a képre

Az LX eddig is a Lexus terepjáró-kínálatának csúcsát jelentette. Elvileg olyan óriásokkal kellene felvennie a versenyt, mint a bazári mód feltűnő Cadillac Escalade, a férfiasan drabális Infiniti QX vagy az úri módon visszafogott Lincoln Navigator. A korábbi változat gyengének, szűknek, kényelmetlennek, és Toyota Land Cruisertől lopott külsejével olcsónak tűnt ebben a mezőnyben, de az új változat majdnem minden részletében előnyére változott.

Kapott egy 5,7 literes, 381 lóerős V8-as motort – 110 lóval erősebbet a korábbi 4,7 literesnél –, és belül is alaposan átdolgozták. Kiválóan variálható, tágas és igényes anyagokkal burkolt hétüléses belső teret készítettek a Toyota tervezői, immár 3,8 tonnás utánfutók vontatására is alkalmassá tették az autót,


Galéria - kattintson a képre

elektrohidraulikus, magasságszabályzós futóművet, parkolást segítő kamerarendszert és Mark Lewinson hifit szereltek bele. Van Bluetooth-kapcsolat, műholdas rádió, kulcsnélküli kártyás indítórendszer, navigáció, aktív fejtámlák, és még sorolhatnánk oldalakon át a különféle extrákat, és mégsem érezzük, hogy a konkurenciának vége. Az LX-szel ugyanis aligha mernénk megállni a Metropolitan előtt.

Az autó külseje meglepően esetlen. Hiába került az orrára a Lexus jelvény szép, rombuszra emlékeztető lámpákkal, mégis csak egy feldíszített amerikai Land Cruisernek tűnik, és az a jellegzetes tohonyaság, ami a nagy Toyotának talán még jól is áll, egy Lexus esetében olcsónak tűnik.

Mindez elsősorban persze az amerikai luxusterepjáró-vásárlóknak okoz majd fejfájást, nem nekünk. Az LX ugyanis nem szerepel – és várhatóan nem is fog – a Lexus nemzetközi kínálatában, ami érthető is. Hatalmas motorjával és óriási méreteivel Európában vagy Japánban eladhatatlan volna.