Farmotoros kisautót tervez a VW?
A Volkswagen következő kisautóival visszatérhet a gyökereihez. A legújabb hírek szerint egy olcsó kisautó-család fejlesztését kezdte meg a cég, amely az ős-Bogárhoz, és az 1970-as évek elejéig gyártott többi VW modellhez hasonlóan farmotorral és hátsókerék-hajtással készülne.
A pletyka terjesztői belső forrásokra hivatkozva azt állítják, hogy a németek nem is egy farmotoros típust terveznek, hanem egy egész modellcsaládot. Háromféle tengelytávval készülne az új padlólemez, és legalább két különböző formatervű típus épülne rá. Ezek közül az egyik a Bogár stílusjegyeit viselné, a másik pedig egy praktikusabb kisautó volna, amelyet többféle kivitelben gyárthatnának: készülhetne belőle apró, kétajtós Smart-rivális, ötajtós, négyszemélyes változat, sőt, valamiféle mini-kombi, vagy apró egyterű is. Ha igazak a híresztelések, valódi miniautókról van szó. A legnagyobb változat hossza sem lenne több 3,5 méternél, és a hátsó tengely vonalába igen kompakt, két- vagy legfeljebb háromhengeres motorok kerülnének.
Az ötlet állítólag Ferdinand Porsche unokájától, a VW felügyelőbizottságának elnökétől, Ferdinand Piechtől származik, és úgy hallani, már Martin Winterkornt, a cégcsoport vezérigazgatóját is sikerült meggyőznie arról, hogy a szokatlan, farmotoros elrendezés sikeres lehet. Az ellenkezőjét mi sem mernénk állítani, hiszen a Smart ForTwo, és a Mitsubishi Japánban forgalmazott i jelzésű ötajtós kisautója is farmotoros, és egyelőre úgy tűnik, ez a tényező nemigen zavarja a vásárlókat. Ráadásul egy kisméretű motort a csomagtér padlója alatt is el lehet helyezni, így egy korszerű farmotoros típus hasonlóan jó helykihasználású lehet, mint orrmotoros konkurensei.
A Volkswagennek nyilvánvalóan olcsóbb volna, ha szokványos orrmotoros kiskocsit építene. Ugyanakkor az ilyen próbálkozásai az utóbbi években rendre kudarcot vallottak. A Polónál kisebb Lupo annak idején csúnyán megbukott, és a Fox sem sokkal nagyobb siker, így érthető volna, ha a VW valami szokatlannal próbálkozna.