A brit Autocar információi szerint most kezdődik a Land Rover következő csúcsmodelljének fejlesztése. A koncepció gyakorlatilag készen van, és már csak arra várnak, hogy a Ford vezetése engedélyezze a fejlesztési munkálatok beindítását.
A legfontosabb újdonságnak a vadonatúj alumínium karosszéria ígérkezik, a Land Rovernél ugyanazzal a technológiával szeretnék elkészíteni a következő Range Rovert, amelyet a Jaguar használ az XJ gyártásánál. Ezzel anélkül tehetnék vagy 400 kilogrammal könnyebbé a típust, hogy a méretein változtatni kellene. A luxusterepjáróra rá is férne a fogyókúra. A jelenleg futó típus üresen is csaknem 2,6 tonnát nyom, ami már-már a használhatóság rovására megy. Az L405 kódjelű típusról sokkal többet egyelőre nem lehet tudni, bár azt rebesgetik, hogy a tervek közt egy hibrid hajtású változat kifejlesztése is szerepel, a motorpaletta pedig a jelenlegieknél is erősebb V8-asokból áll majd.
Valószínű, hogy a típus ára is tovább növekszik. A csúcsváltozat várhatóan 100 ezer fontnál is többe kerül majd, azaz lassan eléri a legolcsóbb Bentley típusok szintjét. Ez azonban csak jót tehet a Land Rover modellpalettájának, hiszen így nagyobb lesz a különbség a Range Rover, és az attól jelenleg alig eltérő Range Rover Sport között.
Ha minden az Autocar által vázolt forgatókönyv szerint alakul, az új Range Rover 2012-ben kerülhet piacra.