Ma hivatalosan is bejelentették, hogy új többségi tulajdonost találtak Chryslernek. A korábbi pletykákkal ellentétben azonban nem az orosz és kanadai befektetők által pénzelt Magna lesz a vásárló, hanem a Cerberus Capital Management L.P. nevű, pénzügyi befektetésekkel foglalkozó cég.
A New Yorkban bejegyzett Cerberus Capital a Chrysler részvények 80,1%-át szerzi meg meg 7,4 milliárd dolláros, azaz átszámítva mintegy 5,5 milliárd eurós befektetéssel, a maradék 19,9% viszont egyelőre a DaimlerChrysler AG. kezében marad. A Chrysler működtetésére új vállalatot hoznak létre Chrysler Holding LLC. néven. Az persze a megállapodás részleteiből is kiderül, hogy az amerikai autógyártó nem hogy 5,5 milliárd eurót, de igazából egy árva petákot sem ér, mivel a DaimlerChrysler lényegében veszít az üzleten.
A Cerberus ugyanis a Chryslerbe fekteti pénze nagyobbik részét. Egész pontosan 3,7 milliárd eurót költenek a gyártórészleg, 800 milliót pedig a pénzügyi szolgáltató részleg finanszírozására. A DaimlerChryslernek csupán a fennmaradó egymilliárd jut, de úgy, hogy az ügylet lezárásáig tehermentesítenie kell a Chryslert, ami a becslések szerint minimum 1,2 milliárd euróba kerül majd. Emellett a DC kölcsön formájában 300 millió eurót juttat a Chrysler Holdingnak, azaz összesen mintegy félmilliárd euróval lesz kevesebb a kasszában, mire a tulajdonosváltás lezajlik.
Cserébe a németek megszabadulhatnak a Chrysler okozta veszteségektől, amelyek az utóbbi években több milliárd euróra rúgtak, sőt, reménykedhetnek, hogy az amerikai cég a későbbiekben nyereségessé válik, így a fennmaradó részvények eladása révén valamit visszaszerezhetnek a korábban elveszített pénzből. A terhes amerikai részleg mellett hosszadalmas nevétől is megválik a Mercedes és Smart típusok gyártója: a vállalat nevét Daimler AG.-ra változtatják. Ezzel 2007 harmadik negyedévére formálisan is megszűnik a kilenc éve tartó meddő házasság, és bár a Daimler vezetői azt ígérik, a korábban elkezdett közös projekteket nem állítják le, újakat már aligha indítanak.
A Cerberus elnöke, John W. Snow elmondta, hogy a következő években megpróbálják hosszú távon is nyereséges céggé alakítani a Chryslert, még akkor is, ha ez eleinte némi veszteséggel jár majd, azaz a detroiti Nagy Hármas legkisebb tagja talán újabb esélyt kap a fennmaradásra.