PSA: közös alkatrészek, egyéni stílus

2001.02.05. 23:02

A franciák szakítanak a közös alváz-stratégiával. A padlólemezek megosztása bevett szokás a nagy gyártóknál, ám nem biztos, hogy a legjobb megoldás. A Peugeot és a Citroen új módszert dolgozott ki a költségek csökkentésére: a kis- (PF1) közép- (PF2) és nagykatgóriában (PF3) minden autó azonos főegységekből, ám különböző karosszériával épül a jövőben. A cél, hogy a hasonló kategóriájú autók alkatrészeinek 60 %-a megegyező legyen, ugyanakkor megőrizhessék egyéni stílusukat. Az első ilyen autó a Citroen C5-ös, de hasonló elvek szerint épül a Genfben bemutatkoző Peugeot 307 is. Motorjaik, váltóik, és felfüggesztésük számos későbbi modell alapját képzik majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.