Nyolchengeres motor, hátsókerék-hajtás, elegáns kupéforma – eddig bármi eszünkbe jutott volna ezekről a fogalmakról így együtt, csak a Hyundai nem. Pedig úgy tűnik, a koreaiak épp egy ilyen sportkocsin dolgoznak.
A Hyundai Coupé, vagy ahogy Amerikában hívják, a Tiburon a maga nemében állítólag jó autó. Annak idején a sokszor a kellemetlenségig kritikus Top Gearben is ízléstelenül szembe dicsérték. Mégsem több, csupán egy olcsó, fronthajtású kupé keresztben álló motorral. Lehet szép, gyors és jó hangú, de mégis csak tucatautó. Olcsó kupét azonban Amerikában is egyre kevesebbet vesznek: a japánok már rég kihátráltak erről a piacról, a Hyundai viszont úgy döntött, tovább lép. Olyan autóval váltja fel a Coupét, amelyhez hasonlóval manapság már inkább csak prémium-szegmensben találkozhatunk.
Hátsókerék-hajtású erőátviteli rendszert és V8-as személyautó-motort mindenképp készítettek volna a Genesis limuzin számára, így nem okozott gondot, hogy az új kupé miféle alkatrészekre épüljön. Az autó kívülről állítólag a HCD8 tanulmányra emlékeztet majd, és a csúcsváltozatot 300 lóerős, és több mint 400 Nm csúcsnyomatékú nyolchengeres benzinmotor hajtja majd, igaz, ebbe a kivitelbe várhatóan automata váltó kerül. Ugyanakkor a pletykák szerint készülnek olcsóbb változatok is, hat, illetve négyhengeres motorral, kézi váltóval, és ezek is valódi hátsókerék-hajtású sportautók lesznek.
Mindez egyelőre persze nem több mint spekuláció, és úgy tűnik, csak jövőre derül ki, mi igaz belőle. Az aktuális pletykák szerint a típust 2008 második felében mutatják be Dél-Koreában, aztán 2009 közepéig fokozatosan a többi jelentősebb piacon is bemutatkozhat a Coupé utódja.