A BMW ugyan elviszi a Magna-Steyrtől az X3 gyártását, de úgy néz ki, az együttműködés egy másik típussal folytatódhat. Német lapértesülések szerint a Mini szabadidő-autó változatának gyártásáról tárgyal a két cég.
A BMW eredetileg ugyan úgy tervezte, hogy elsőkerék-hajtású kisautó-sorozatának gyártását teljes egészében Oxfordban oldja meg, de a prémiumkategóriás kisautó iránt lassan nagyobb lesz a kereslet, mint amekkorát az angliai üzem jelentős, és igen költséges bővítés nélkül képes volna kielégíteni. Jelenleg évente 240 ezer Mini készül az eredetileg évi 100-120 ezer autó előállítására tervezett üzemben, és hamarosan jön a hosszabb tengelytávú Clubman, amely tovább növelheti a keresletet. A BMW azonban szeretné kihasználni a sikert, és újabb modellváltozatokat tervez, így jól jöhet a Magna-Steyr felszabaduló gyártókapacitása.
A pletykák szerint a BMW mérnökei nem csak egy kisméretű szabadidő-autót terveznek piacra dobni: a Mini SUV és az X3-as közé illeszkedne az X1-es, ezt azonban készíthetik az 1-es sorozattal együtt, mivel a legkisebb BMW modellt előállító német üzemben bőven akad még szabad kapacitás.