A Chrysler tuningrészlege, a Mopar két teljesen eltérő célú tanulmányt készített a Jeep Wrangler Unlimited alapjaira. A két járművet elvileg a szeptemberi SEMA Show-ra készítették, de már most közöltek róluk néhány képet.
A homokszínű JT Concept puritánságával az egykori Willys Jeepek hangulatát idézi fel. A Wrangler Unlimited tágas utasterének helyére másfél méter hosszú plató került, csak elöl hagytak egy levehető keménytetős kétüléses fülkét. A megemelt futóművel, és a lemezfelnikre szerelt, durván barázdált ballonos gumiabroncsokkal a JT-ből még jobb terepjárót faragtak, pedig merev tengelyes futóművével és kapcsolható összkerék-hajtásával már az alapkivitelű Wrangler sem mozog idegenül nehezebb útviszonyok között. Az átalakítás nyomán igazi munkagép lett a Wranglerből: vadászoknak, farmereknek és túlélő-mániákusoknak lehetne kiváló társa, ha valaha szériagyártásba kerülne.
A Wrangler sorozatot azonban már rég nem kivételes teherbírása és jó értelemben vett igénytelensége tartja el, hanem férfias bája, amely örökzöld divatcikké tette Észak-Amerikában. A legtöbb vásárló karakteres megjelenése miatt megbocsátja a kényelmetlenségét, és örül neki, hogy bármikor lemehetne vele a térképről, de azért inkább városban használja. Ezeknek a Jeep-tulajdonosoknak készült a Wrangler Ultimate tanulmány, amely különleges, folyékony szén fantázianevű gyöngyház hatású szürke fényezésével, sötétre fóliázott ablakaival, 18 hüvelykes kovácsolt alumínium fenijeivel és hatalmas gumiabroncsaival inkább való egy diszkó elé valamelyik amerikai nagyvárosba, mint kemény off-road kiképzésre.
A JT és az Ultimate egyetlen közös vonása, hogy egyszerűen megvalósítható: egy közepesen felszerelt autószerelő- vagy tuningműhely bármelyiket képes volna reprodukálni, de végül is épp arra készültek, hogy Amerika legnagyobb tuningkiállításán demonstrálják az új Jeep Wranglerben rejlő lehetőségeket.