Feltámad a Riley sportkocsi?
Angliában szinte hetente hallani egy-egy újabb sportkocsigyártó felbukkanásáról, vagy csődjéről, de most egy igazán nagy név visszatéréséről szólnak a hírek. A Riley valaha személyautókat és motorkerékpárokat előállító nagyvállalat volt a XX. század első felében, amely később beolvadt a British Leyland csoportba, és 1969-ben látszólag végleg eltűnt a süllyesztőben.
Az egykori gyáralapító egyik leszármazottja, William Riley azonban úgy döntött, felújítja a családi hagyományt, és sportkocsi-gyártásba fog. A tervek szerint egy vadonatúj üzem épülne Bladckpoolban, ahol a TVR csődje miatt százával maradtak munka nélkül jól képzett autóipari munkások, kezdetnek pedig megszereznék a szerencsétlen sorsú MG X-Powre SV gyártási jogait. Az autók a Riley márkanevet viselnék, ahogy régen - bár egyelőre még kérdéses, hogy sikerül-e megszerezni a név használati jogát - és ha minden jól megy, 2010-re mintegy 1800 példány futhatna belőlük a világ közútjain és versenypályáin.
Elemzők szerint a gyenge láncszem az autó lehet. Az MG X-Power SV eredetileg De Tomaso, majd Qvale Mangusta néven mutatkozott be, végül az MG vette meg, és alakította át a konstrukciót. Ebből adódott, hogy az autó alkatrészei a világ különböző részeiből érkeztek: a szénszálas karosszériaelemek Angliában, az alumínium vázszerkezet és a futómű az olaszországi Modenában, a motor, a váltó és az erőátviteli rendszer nagy része Észak-Amerikában készült, majd az egészet az MG-Rover központjában állították össze. Ahhoz, hogy a gyártás nyereséges maradhasson, a Rileynek egyszerűbbé és olcsóbbá kellene tennie a gyártást. Ha ez sikerül, akkor újabb csodás angol sportkocsi születhet, de ha nem, akkor sem történik semmi szokatlan: csupán egy újabb hamvába holt brit autógyártási kísérletnek lehettünk tanúi, mint már annyiszor.