Saját sportkocsival állna elő a Bertone
A Fiat nem húzta ki a bajból az olasz stúdiót, így önállóan kell kiverekednie magát a csődközeli helyzetből.
Első lépésként új igazgatót neveztek ki: a cégalapító legfiatalabb unokája, a 39 éves, gazdasági végzettségű Barbara Bertone vette át a cég napi irányítását, és nekilátott egy új terv kidolgozásának, amellyel megmentheti a csődtől a családi vállalkozást. Ennek legfontosabb eleme egy új típus kifejlesztése, amellyel leköthetik a Carrozzeria Bertone gyártókapacitását, és elegendő hasznot termelhetnek a túléléshez. Egyes nyugati szaklapok tudni vélik, hogy egy BMW-alkatrészekre épülő sportkocsiról volna szó, amelyet elsősorban Észak-Amerikában forgalmaznának. A BMW-nél egyelőre semmit nem tudnak a Bertone ilyen irányú terveiről, de a német gyártó szóvivője szerint ettől még igaznak is bizonyulhatnak a hírek.
A Carrozzeria Bertone hosszú ideje készített kisszériás rétegmodelleket – elsősorban kupékat és kabriókat – bérmunkában, néhány nagy autógyártó megrendelésére. Legnagyobb megrendelőjük hagyományosan a Fiat és a GM Europe volt, de 2005-ben elveszítették utolsó megrendelőjüket is, miután az Opel Astra G kupé és kabrió változatának gyártását beszüntették. Így az 1500 főt foglalkoztató üzem munka nélkül maradt, és a Bertone vezetése az elmúlt bő két évben nem talált újabb ügyfelet. A Fiattal ugyan tárgyaltak egy Lancia-alapú sportkocsi gyártásának lehetőségéről, de az olasz vállalatóriás vezetése szerint a típust csak veszteséggel gyárthatták volna, így végül nem született meg a Bertonét megmentő megállapodás.
Az 1912-ben alapított cég ugyan az egyik legnagyobb név az önálló karosszériatervező stúdiók közt, de a biztos megélhetést megalapozó gyártórészlegnek brutálisan erős konkurenciával kell szembenéznie. A kisszériás bérgyártók egyre kevesebb megrendelést kapnak a nagy autógyáraktól, és olyan cégekkel kell megküzdeni egy-egy jövedelmező üzletért, mint az olasz Pininfarina, a német Karmann, a finn Valmet, a francia Heuliez vagy a piac legerősebb szereplője, a kanadai-osztrák Magna-Steyr. A legutóbb a francia Matra ment tönkre az egyre keményebb versenynek köszönhetően, és egyre valószínűbb, hogy a Bertone lesz a következő áldozat.