A maláj nemzeti autógyártó vergődése tovább folytatódik, ezúttal a kormányzat találta kevésnek vállalatért kínált pénzt. A Proton eladása hosszú évek óta napirenden van. Legalább harmadszor futottak neki, és már úgy nézett ki, megtalálták a legmegfelelőbb vásárlót.
A Volkswagen ugyan leállította volna az önálló Proton modellek gyártását, de legalább a korszerű autógyárat megtartotta volna a sok ezer munkással együtt. Malajzia miniszterelnöke azonban közbeszólt és felfüggesztette a tárgyalásokat a német gyártóval, mondván, hogy az nem kínál eleget a veszteséges autógyártóért, ezért új partnerjelöltek után kell nézni. Korábban több nagy autógyártó, így a Peugeot és a General Motors is jelezte, hogy érdekelné a Proton, de úgy nézett ki, a Volkswagen ajánlata a legjobb. Ha azonban ez sem elég, nagy kérdés, hogy találnak-e egyáltalán olyan szakmai befektetőt, amely hajlandó lesz többet fizetni. Az állami vezetők most abban bíznak, hogy találnak olyan bankot vagy befektetői csoportot, amely lát fantáziát a Proton megmentésében.
Mindeközben a maláj gyártó egyre nehezebb helyzetbe kerül, a kereskedőhálózata lassan tönkremegy, és a veszteséges működés miatt már típusfejlesztésre sincsen elegendő pénz. Ráadásul a külföldi eladások sem menthetik meg a céget, mivel az csak jobbkormányos autókat gyárt, ami erősen behatárolja az exportpiacok körét. Malajziában viszont folyamatosan csökken a Proton típusok iránti kereslet a japán és koreai gyártók agresszív fellépése miatt.