Az Enduro már a második olyan versenyautó, amely a McRae családhoz köthető. Tavaly nyáron Colin adta a nevét az R4 jelzésű amatőr raliautóhoz , az idén pedig édesapja, Jim és öccse, Alister – akik szintén tapasztalt raliversenyzők – fogtak autóépítésbe.
A McRae Enduro módos amatőr tereprali-versenyzőknek készül, akik már kinőttek az átalakított Toyota Land Cruiserekből, de gyári technikához nem tudnak hozzájutni. Az autó az eddig közzétett, számítógéppel generált képek alapján arányaiban leginkább a Mitsubishi prototípusaira emlékeztet, de teljesen önálló konstrukció. Acél csőváz-szerkezetre épül, az orrában pedig a PSA és a Ford közös fejlesztésű 2,7 literes turbódízel V6-osa dolgozik, amelyet alig alakítanak át, így a csúcsteljesítménye 240 lóerő körül lesz. A hathengeres természetesen mind a négy kereket hajtja egy hatsebességes, manuális ZF váltón keresztül, így az 1650 kilogrammos jármű meglehetősen gyorsan haladhat a legnehezebb terepviszonyok között is.
A kész tereprali-autó persze nem olcsó mulatság: az ára 100-150 ezer angol font, azaz átszámítva 37-56 millió forint között lesz valahol, de ezért a pénzért nemcsak a járművet kapja meg a vásárló, hanem a McRae família vezetési tanácsait is az első néhány versenyen. A tervek szerint az első autók még az év vége előtt elkészülnek, így nem kizárt, hogy már a 2008-as Dakar-ralin találkozhatunk néhány példánnyal.