Katasztrofális a Brilliance BS6 töréstesztje
A német ADAC egy csillagot adott a kínai szedán passzív biztonságára.
A teszt fotója valóban rémisztő: a 64 km/h-s félfrontális ütközéskor a B-oszlopig szabályosan összeroskadt az autó, minimális túlélőteret hagyva a sofőrnek. Az ADAC beszámolója szerint a pedálok 32 cm-rel kerültek hátrébb, a kormány pedig oldalra mozdult, teljesen hatástalanná téve a légzsákot. Ráadásul az első ajtót az ütközés után csak hidraulikus szerszámokkal tudták kinyitni. A Brilliance német forgalmazója persze nem örül az eredménynek: arra kérte az ADAC-ot, hogy ismételje meg a mérést júliusban, bár valószínűtlen, hogy ezzel kivédheti a presztízsveszteséget.
Az ADAC korábban még rosszabb eredményt hozott ki töréstesztjén egy másik kínai típus, a Jianling Landwind vizsgálatakor. Az olcsó kínai Isuzu másolat forgalmazása ettől gyakorlatilag meg is szűnt, és hasonló sors várhat a BS6-osra is, ha nem sikerül sokkal jobban a második törésteszt. A Brilliance típusából eddig mintegy 350 darabot adtak el Németországban, és a forgalmazó azt remélte, hogy néhány éven belül a többszörösükre növelheti az eladásokat, de a gyenge törésteszt-eredmény után erre egész minimális esély mutatkozik.