A versenysportban is csak mostanság kezdenek terjedni a szálerősítésű műanyagból készült felnik, a nagy szériás gyártásról pedig nem is esett szó eddig. Pedig egy ideje már folynak a kísérletek műanyag utcai felnikkel, nem is sikertelenül. A szénszálas anyagoknál rugalmasabb, de igen teherbíró üvegszálas műanyagok látszanak eddig a legjobb választásnak: ezekkel állítólag már 250 ezer kilométeres, hibamentes teszteket is teljesítettek.
A német Fraunhofer Társaság kutatóközpontja most egy lépéssel közelebb hozta a megvalósuláshoz a sorozatgyártású üvegszálas keréktárcsákat. Kifejlesztettek egy olyan szimulációs eljárást, amellyel pontosan elemezhetőek a hétköznapi szituációkban a felniket terhelő erőhatások és azok várható következményei. Így sokkal gyorsabban tervezhetők biztonságos műanyag keréktárcsák, mint eddig. Korábban elsősorban az jelentette a problémát, hogy a műanyag sokkal érzékenyebb a durva, lökésszerű terhelésekre, mint az acél vagy a könnyűfémű. A járdaszegélyeken és kátyúk peremén előforduló felütések könnyen megtörhetik a keréktárcsa peremét, ami igen veszélyes lassú defekthez vezethet. Az új módszerrel ezek az esetek is szimulálhatók, és így a műanyag felnik belső erősítéseit úgy lehet megtervezni, hogy az összes ilyen esetet károsodás nélkül elviselhessék.
Az üvegszálas keréktárcsáknak amúgy több jelentős előnye is van a ma használt fém felnikhez képest. Merevebbek, könnyebbek, és a gyártásuk is olcsóbb, így ha sikerülne szériagyártásra érett, biztonsági szempontból megfelelő változatokkal előállni, akkor azok valószínűleg igen gyorsan elterjednének.