Stuttgartban végre belátták, hogy az óriási utazóbatárba nem kell sportmotor.
Az R63 AMG mintha minden ésszerű megfontolás nélkül, automatikusan született volna egy olyan ki nem mondott elv alapján, hogy minden Mercedes modellből készülnie kell egy sportváltozatnak. A vásárlók azonban másképp gondolták: egész egyszerűen nem vásároltak R osztályt 6,3 literes, 510 lóerős V8-as motorral és sportfutóművel. A kereslet hiánya érthető is, hiszen a típus legnagyobb vonzerejét a kényelem és a hatalmas méretek adják. Az AMG változat viszont túl rázós és agresszív családi autónak, ugyanakkor túl nehézkes és magas építésű élvezhető sportkombinak.
A legerősebb R osztály ezen túl az R500-as lesz, amely szintén nem szenved teljesítményhiányban. A típus váratlan felújítása óta ugyanis már az S osztályból ismert 5,5 literes, 388 lóerős V8-as hajtja, és ezzel könnyedén elérhető az utcai Mercedesek elektronikusan beállított, 250 km/h-s végsebessége.