A német gyártó a fél modellpalettáját átalakította: terjed az Efficient Dynamics csomag, és takarékosabb, de erősebb lesz a motorválaszték.
Korábban csak az 1-es sorozatba, és a 320i kabrióba szerelték be a motorleállító és újraindító rendszert, illetve a lassításkor akkumulátort töltő energia-visszanyerő szerkezetet, de a 2008-as modellévtől a teljes 3-as, 5-ös és 6-os és X5-ös sorozatba bekerülnek az összefoglaló néven Efficient Dynamicsként emlegetett eszközök. Így az összes érintett típussorozat fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkenhet. Végeredményben 22 olyan BMW modell lesz, amelynek a szén-dioxid-kibocsátása 140 g/km, átlagos vegyes fogyasztása pedig 5,9 liter alá esik.
Emellett az 1-es sorozatban bemutatott, továbbfejlesztett négyhengeresek is bemutatkoznak a nagyobb, 3-as és 5-ös sorozatokban. A 318i ezen túl 129 helyett 143, a 320i és az 520i típusok 150 helyett 170 lóerős kétliteres benzinmotorral készülnek. Újdonság a továbbfejlesztett 1,6 literes négyhengeres is, ennek a teljesítménye 115-ről 122 lóerőre emelkedett. A teljesítménynövekedés az új nagynyomású benzinbefecskendezésnek köszönhetően ráadásul nem jár a fogyasztás, vagy a károsanyag-kibocsátás emelkedésével, sőt, a 2008-as modellek takarékosabbak, mint a korábbi évjáratok. A négyhengeres dízelmotorok is erősebbek lettek, a 318d 143, a 320d, az X3 2.0d és az 520d típusok pedig 177 lóerős kétliteres turbódízel motort kapnak. A legújabb fejlesztés, ugyanennek a négyhengeresnek a kétturbós, 204 lóerős változata egyelőre csak a 123d típus orrában lesz elérhető.
A BMW részéről persze nem jótékony cselekedet a takarékosabb modellváltozatok bemutatása, hanem a túlélés eszköze. A cég igyekszik elébe menni az EU szén-dioxid-kibocsátási előírásainak, annak érdekében, hogy megtarthassa részesedését a kulcsfontosságú európai piacon.