Úgy néz ki, egy véletlen folytán került nyilvánosságra idő előtt a kétajtós 1-es hivatalos sajtóanyaga. A BMW brit képviseletének honlapján volt olvasható néhány órán át az a szöveg, amelyből kiderülnek a bemutatás előtt álló típusváltozattal kapcsolatos részletek. Az eredeti szöveg azóta eltűnt - nyilván rossz gombot nyomott a webmester, de később észbe kapott -, de a szellemet már nem lehet visszagyömöszölni a palackba.
Az 1-es kupéból háromféle változatot dobnak piacra Európában, a 120d Coupét, a 123d Coupét és a 135i Coupét. A BMW-nél láthatóan igyekeztek erősebb motorokat válogatni a típushoz, hiszen ezt a változatot egyértelműen az 1-es sorozat csúcsára szánják. Az alapmodell a 120d is meglehetősen fickósnak tűnik az adatok tükrében: 177 lóerős kétliteres turbódízel motorja 7,6 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, végsebessége 225 km/h, viszont akár 4,8 liter gázolajjal is képes megtenni 100 kilométert. Ráadásul a szén-dioxid-kibocsátása is egész alacsony, átlagban csupán 128 grammot ereget a levegőbe kilométerenként. A 123d-ben ugyanez a kétliteres dízel dolgozik, de kétlépcsős feltöltéssel, így a csúcsteljesítménye 204 lóerő, így ez a kivitel még gyorsabb. Végsebessége 240 km/h, és kerek 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A fogyasztása és a szén-dioxid-kibocsátása dízel lévén ennek is nevetségesen alacsony. 5,2 literrel tehet meg 100 kilométert, és csupán 138 g/km-nyi gázzal járul hozzá az üvegházhatás kialakulásához.
Az egyetlen benzines kivitelbe a 335i-ből már ismert három literes, kétlépcsős feltöltésű soros hathengeres kerül, amellyel az 1-es kupé közel olyan gyors, mint az előző M3-as. Mindössze 5,3 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/h-s tempót, és a végsebessége is bőven 250 km/h felett volna, ha nem korlátozná az elektronika. Itt már szó sincs tisztaságról vagy takarékosságról: a 135i Coupé minimum 9,2 liter benzint nyel el 100 km-en, és 220 gramm szén-dioxidot ereszt a levegőbe kilométerenként. Ezt a modellt bevallottan a száguldozás megszállottjainak szánják: míg a két dízelmotoros változatból készülnek kényelem-orientált változatok is, a 135i Coupé csak M-Sport felszereltséggel - 18 hüvelykes felnikkel, ültetett futóművel, sportülésekkel és látványos optikai kiegészítőkkel - lesz elérhető.
Sajnos az 1-es kupéról készült hivatalos képek nem szivárogtak ki az adatokkal együtt, viszont találtunk néhány leplezetlen kémfotót egy rajongói oldalon. Ezeken jól látszik az autó hátsó fele is a fura, L alakú lámpákkal, amilyenekhez hasonlót a kora 90-es években a Hyundai Elantrákon láthattunk. Az összhatás nem tűnik valami megnyerőnek, de ennyi bangle-ség nélkül manapság elképzelhetetlen egy új BMW.