Újabb kínai autó romokban
A német ADAC vetette a töréstesztelők karmai közé a Brilliance BS6-ot, az egyik első Európának is szánt kínai autót. A németek az EuroNCAP követelményei szerint zúzták a BS6-ost, ami az adatok végső elemzése után egy egész csillagot ért el.
A lesújtó eredményt az autó sokoldalú gyengesége okozta. A 64 km/h-val végrehajtott frontális teszten az autó nyeklett, csuklott és gyakorlatilag összeomlott, az A-oszlop teljesen meghajlott, a vezetőoldali ajtó kiesett a helyéről, a pedálok szétzúzták a lábteret, a műszerfal pedig egész egyszerűen beesett az utastérbe. A tesztbábu a lábait és altestét borító sérülések mellett súlyos mellkasi és hasi sebeket is összeszedett, a karosszériát ráadásul speciális eszközökkel kellett szétvágni a test kiemeléséhez.
A vezetőoldali légzsák mintha ott se lett volna, mivel a kormányoszlop úgy hajlott oldalra, hogy a sofőr lefejelte a műszerfalat. A jobb oldalon utazó bábu kicsivel jobban járt, de a biztonságiöv-előfeszítő hiánya miatt komoly sérülésveszély fenyegette a mellkasát és hasát. Az elöl ülőknek még ilyen, viszonylag alacsony sebességnél elszenvedett ütközésnél sincs sok esélye a túlélésre, de a hátul utazók számára sem túl biztonságos az autó, a biztonsági övekkel pedig képtelenség volt normálisan rögzíteni a gyereküléseket.
Az autópiacra frissiben érkezőknek gyakran akad gondja a megfelelő anyagok kiválasztásával, de ez általában a belső teret érinti, ezzel szemben a kínai autók esetében nagyon úgy tűnik, az alapoktól kellene átgondolni az autógyártás folyamatát.
A Brilliance számára külön pech, hogy az esetről videó is készült.