Ég veled, pillangószelep

2001.02.09. 01:11

A BMW új négyhengerese szakít a hagyományokkal. Az eddigi benzinmotorokban a teljesítmény szabályozását a pillangószeleppel oldották meg, amely a gázpedál állásától függően szűkíti le, vagy szabadítja fel a levegő útját. Ez a módszer ugyan célravezető, ám nagy veszteségekkel jár. Eddig nem sikerült helyettesíteni, mivel a korábbi próbálkozások kezelhetetlen motorokat eredményeztek, ám a BMW új szelepvezérlő rendszerével kiváltotta a problémás alkatrészt. A Valvetronic a gázpedál állásától függően változtatja a szelepemelés mértékét, így elég finoman szabályozza a motor teljesítményét. A kísérletek tanusága szerint az új motorok 10 %-kal kevesebbet fogyasztanak, alacsonyabb széndioxid-kibocsátást produkálnak, mint elődeik, ugyanakkor jóval csendesebbek, és gyorsabban is reagálnak a gázadásra. Az első, négyhengeres példányok sorozatgyártása idén kezdődik, és az új 3-as kompakt modellekben mutatkoznak be az év közepén, míg a hat, nyolc, és tizenkét hengeres változatok 2002-ben várhatók.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.