A GM, a Ford és a Chrysler csatája az import-gyártókkal egyértelműen vesztésre áll: úgy néz ki, még a nyáron 50% alá csökken a Nagy Hármas piaci részesedése. Ilyen korábban még átmenetileg sem fordult elő.
Összes anyagi természetű problémája ellenére a három amerikai autógyártó eddig biztosan tartotta markában a piac nagyobbik részét. A távol-keleti és európai konkurencia azonban lassan, de biztosan fogyasztja ezt az előnyt, így júniusban a három detroiti központú cég már csak az eladások 50,2%-át tudhatta a magáénak, szemben például a tavalyi 56%-os részedéssel. Ugyanakkor a japán gyártók már 37,5%-os szeletet hasítottak az Egyesült Államok piacának hatalmas tortájából. Elemzők szerint jelentős esély mutatkozik arra, hogy az amerikai autók iránti kereslet már júliusban 50% alá essen, az pedig egész biztosnak látszik, hogy az év végére megtörténik ez az inkább csak szimbolikus jelentőségű változás.
Sajnos úgy néz ki, a GM, a Ford és a Chrysler hasonló problémákkal küzd, eredménytelenül. Képtelenek helyesen feltérképezni a piacot, lassan reagálnak a vásárlók igényeinek megváltozására, és ritkán szánják el magukat igazi újdonságok bemutatására. Ezért aztán már jelentős árengedményekkel is egyre kevésbé képesek eladni a típusaikat, ugyanakkor, amikor a japán és koreai gyártók termékei egyre kelendőbbek.