EarthRoamer XV-JP: autó a világ végére

2007.07.10. 10:24

Csukott állapotban valami jelentéktelen, dobozos Jeep Wrangler Rubiconnak is nézhetnénk az EarhRoamer legújabb csodajárgányát, pedig az XV-JP-t a végső megoldásnak szánják a civilizáció elhagyására. Aki ismeri az amerikai vállalat korábbi munkáit, annak ez persze nem okoz meglepetést. A másik modelljük egy Ford F-550-esre épített off-road lakóautó, amely szintén jól boldogul járatlan utakon.


Galéria - kattintson a képre

A Wrangler kisebb és jobb terepjáró, mint az óriási Ford pick-up, az EarthRoamernél pedig sikeresen megoldották, hogy csaknem olyan kényelmes legyen benne lakni, mint egy igazi lakóautóban. A trükk a felépítmény tetejének hátsó részében rejtőzik. Az elektromosan nyitható tetőből egy hatalmas sátor bújik elő, amelyben kényelmes, franciaágy méretű matrac várja a megfáradt utazókat. A sátor alatti dobozban egy pici nappali mellett és alatt a kiszolgáló berendezések bújnak meg. Van itt kívülről üríthető mobil vécé, fűtő- és szellőzőrendszer, 95 literes frissvizes és 38 literes tisztított vizes tartály, napelemről táplált akkumulátor-csomag a táborozáskor való használatra, benzinnel üzemelő vízmelegítő és 12 és 110 voltos csatlakozók.


Galéria - kattintson a képre

Mindez azonban nem érne semmit, ha az autó az épített utakról letérve az első komolyabb akadálynál elakadna. A Jeep Wrangler eleve nem rossz terepjáró, de az EarthRoamernél megemelték a futóművét, erősebb merev tengelyeket építettek be, a kanyarstabilizátorokat szétkapcsolhatókra cserélték, és elakadás esetére egy erős csörlőt is kapott az autó az első lökhárítóba. A tető elejébe épített négy hatalmas fényszóróval pedig éjszaka sem okozhat gondot a terepezés.


Galéria - kattintson a képre

Az egyetlen, nem épp expedíciós autóba való részlet a V6-os benzinmotor. A 205 lóerős, 3,8 literes szerkezet a négysebességes automata váltóval együtt módosítás nélkül került át a Wranglerből, és bőven elég erős, hogy bárhol elboldoguljon vele az autó. Azonban az alapkivitelű Wranglerben is legalább 9 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, így gondoskodni kell róla, hogy az érintetlen vadonban, ahová megyünk, szabályos időközönként találjunk egy-egy benzinkutat. A dízelmotoros Wrangler egy fokkal jobb választásnak tűnt volna, csak hát Amerikában ma sem könnyű olyan autót eladni, amelyik gázolajjal üzemel.

Az EarthRoamer XV-JP egyértelműen a megszállott, és igen jómódú természetjárók autója. Pontos árát egyelőre nem ismerjük, de annyi biztos, hogy 100 ezer dollárnál többet kérnek érte.