A Volkswagen vezérigazgatója szerint minden a dollár árfolyamán múlik: ha tartósan alacsony marad, akkor a megéri új üzemet nyitni Amerikában.
Martin Winterkorn elmondta, hogy az euróhoz képest igen alacsony dollár árfolyam jelentősen csökkenti az Európából az Egyesült Államokba szállított autókon keletkező nyereséget, és ez a jelenség a VW csoportot is érzékenyen érinti. Ezért fontolgatják egy új üzem beindítását az Egyesült Államokban. A helyi gyártás persze nem csak közvetlen anyagi szempontból lehet előnyös: az amerikai vásárlók egy jelentős része valószínűleg szívesebben venne Volkswagent vagy Audit, ha tudná, hogy Amerikában készült, ahogy az manapság több távol-keleti gyártó - például a Toyota, a Nissan vagy a Hyundai - esetében is megfigyelető.
A Volkswagen Mexikóból és Európából lája el az amerikai piacot, de legnagyobb riválisainak szinte kivétel nélkül működik üzeme az Egyesült Államokban.