A BMW-specialista ezúttal a Mini Cooper S második generációját vette kezelésbe.
A kisautó külsején keveset módosítottak, de úgy, hogy az R56 mégis egész jellegzetes lett. A karosszéria színére fényezett sárvédő-szélesítések elöl két kis légterelőben folytatódnak, középen pedig a lökhárítón tátongó nyílás kapott egy keskeny, lefelé lógó nyelvet. Hátul is csupán a meglevő lökhárítót egészítették ki alulról egy diffúzorral, és a kipufogóvéget cserélték ki egy érdekes darabra, ahol a két csővéget egy keret fogja össze. Ezen kívül csupán az oldalt végigfutó fehér csík, az óriási Schnitzer felnik és a láthatóan leültetett futómű jelzi, hogy nem a gyári Cooper S-t látjuk.
Sajnos a műszaki részletek leírásával még adós a német tuningcég, bár úgy tudjuk, az 1,6 literes turbómotor átprogramozott elektronikát és új, kisebb ellenállású kipufogórendszert kap, így valószínűleg a teljesítménye is nagyobb lesz, mint a gyári 170 lóerő. Természetesen a futóművet sem csupán leültették: az AC Schnitzer szakemberei a Nürburgring Nordschlafe aszfaltján futott próbakörök alapján alakították ki az új beállításokat az R56-os számára.