Egyelőre tanulmányautóként mutatja be a francia gyártó a 308-as különlegesen takarékos, és alacsony szén-dioxid-kibocsátású változatát.
A kompakt modellbe a PSA csoport jól ismert, 1,6 literes, 110 lóerős turbódízel motorja kerül, amelyet egy 22 lóerős, és 130 Nm csúcsnyomatékú villanymotorral egészítenek ki. A prototípus tervezésénél a teljesítmény ugyan nem volt elsődleges szempont, de a két motorral összesen kifejthető 390 Nm forgatónyomaték kiváló gyorsulási képességet sejtet. A gyáriak szerint a hibrid hajtáslánc jóvoltából mintegy 30%-kal csökkenthető a 308 1.6 HDi fogyasztása, azaz a tanulmány vegyes ciklusban akár 3,4 liter gázolajjal is megtehet 100 kilométert, de ami a Peugeot számára még lényegesebb, átlagosan alig 90 g szén-dioxidot bocsát a levegőbe az autó kilométerenként. Ezzel bőven sikerülhet alulmúlni az Európai Unió 2012-ben érvénybe lépő 130 g/km-es határértékét, ami egy kompakt ötajtós esetében igazán kiváló eredménynek számít.
A prototípus állítólag már a Frankfurti Autószalonon látható lesz, de a gyártására csak jóval később, valamikor 2010 környékén kerülhet sor.