Az amerikai anyavállalat pénzügyi krízise nemigen érinti a Ford európai részlegét, a kölni székhelyű Ford of Europe az idén sikeresebbnek tűnik, mint az utóbbi tíz év során bármikor.
A júliusi eladási adatok alapján a cég 11%-os növekedést produkált a tavalyi év azonos hónapjához képest: 149 200 autót adtak el, amivel európai piaci részesedésüket is 8,7%-ra növelték. A dinamikus növekedés azért is meglepő, mert a két húzómodell nem tartozik kategóriája legújabb képviselői közé. A legnépszerűbb Ford a Focus, ebből 43 ezer példány fogyott egy hónap alatt, míg a második a modellváltás előtt álló Fiesta, amelyből valamivel több mint 27 ezer példányt értékesítettek.
A Ford európai részlege a közelmúltban éveken át csak veszteséget termelt, és csak az Amerikában termelt nyereségnek köszönhető, hogy az óriáscég egyáltalán képes volt eltartani. Most azonban fordulni látszik a helyzet: a következő években alighanem a tengerentúli krízis viszi el az Európában termelt nyereséget.