Új autót készítettek a Mini John Cooper Works Challenge 2008-as versenyeire a BMW kisautójának második generációja alapján.
A Cooper S-en alapuló versenygép gyorsabb és barátságosabb, mint az elődje volt, bár a nyers teljesítmény-adatokon ez nemigen látszik. A motor ezúttal is 210 lóerős, de a csúcsnyomatéka a kompresszoros elődnél 35 Nm-rel több, azaz 280 Nm. Ugyanakkor a versenyváltozat karosszériája könnyebb lett, így az autó jobban gyorsul, rövidebb úton fékez, és az aerodinamikailag kedvezőbb kialakítású karosszéria miatt a végsebessége is nagyobb lett. A nyers adatok: 6,1 másodperces gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra, 3,1 másodperces fékezési idő 100-ról 0-ra 31 méteres féktávval, és 240 km/h-s végsebesség. A pályaversenyzésre épített Mini vezetési élménye persze nem hasonlítható az utcai változatokéhoz. A mintázat nélküli Dunlop gumik, a kőkemény sportfutómű és a felesleges elemektől megszabadított, bukócsövekkel ellátott belső tér igazi versenygéppé teszi a kis divatautót.
A Mini JCW Challenge Angliában afféle tanulókupénak számít, csak az első lépés azok számára, akik később jóval erősebb sportkocsikban szeretnék kipróbálni képességeiket. Ugyanakkor semmi kétség, hogy már ezek az apró méregzsákok is az igazi versenyzés élményét képesek nyújtani az arra vágyóknak.